Nome e apelidos: Pablo Otero Rodríguez

Formación: Enxeñeiro Técnico Topográfico; Grao en Geomática e Topografía e Master en Formación ao Profesorado (USC)

Actividade profesional: Obra pública e formación non regrada.

Que formación impartes en Estudios Rafer?

Representación de proxectos de obra civil.

Cando e como se produce a túa chegada ao equipo de Rafer?

Foi hai 4 anos, en 2016. Naquel momento decidín compaxinar a obra pública coa formación e Estudos Rafer encaixaba á perfección na miña forma de entender a docencia.

E como definirías a túa experiencia ata o de agora?

Excelente, tanto laboral como persoalmente. Rafer está formado por xente próxima no trato e de profesionalidade incuestionable, polo que a experiencia é inmellorable.

Por que recomendarías Estudios Rafer a alguén que busque formarse para atopar novas oportunidades laborais?

Nun mercado laboral tan competitivo como o actual, a formación é imprescindible, e Estudios Rafer sabe enfocala ás necesidades reais das empresas cos coñecementos e aplicacións máis demandadas por estas.

Que motivos lle darías para que se animase a apuntarse ao curso de Representación de proxectos de obra civil?

É un curso moi completo que abre aos alumnos unha gran visión cara a onde se dirixe a enxeñería e arquitectura actual. Unha das vantaxes para destacar é que a docencia do curso sexa compartida entre docentes dos campos da enxeñería e arquitectura, que contan con ampla experiencia tanto formativa como profesional

Que saídas profesionais ábrenselle aos alumnos e alumnas ao acabar o curso?

As saídas profesionais son variadas. No curso adquírense coñecementos tanto de BIM aplicados á obra pública (estradas, ferrocarril, abastecemento, saneamento, etc) como á obra privada, e tamén nocións de Sistemas de Información Xeográfica; moi demandados na actualidade polas empresas do sector

Como son os teus alumnos, con que inquietudes chegan ao comezo dos cursos? O desenvolvemento é moi diferente ás expectativas que teñen ao principio?

Os perfís dos alumnos son moi variados e por tanto as súas inquietudes van á vez. É por iso que a formación impartida en Estudios Rafer parte dunha base común pero sempre se tenta adaptar ás necesidades de cada grupo.

Cales dirías que son as competencias que fortalecen durante a formación e que lles fai diferenciais aos teus alumnos á hora de incorporarse a unha empresa?

En Rafer apóstase por dar unha formación moi enfocada ás necesidades e a forma de traballar actual das empresas do sector de obra civil. Mostra diso é que durante o curso os alumnos reciben formación das aplicacións informáticas máis demandadas e con maior potencial que existen hoxe en día no mercado.

Os proxectos de obra civil teñen unha gran magnitude e se fragmentan en moitos compartimentos. Ti compartes esta formación con Ana Cadahia que lles achega aos vosos alumnos ter esas dúas diferentes visións?

Desde o meu punto de vista isto é unha gran vantaxe para os alumnos, e reflicte a forma de traballar nos grandes proxectos de enxeñería con equipos multidisciplinares. Doutra banda, tanto Ana como eu contamos con ampla experiencia nos ámbitos de construción/redacción de proxectos e ao seguir desenvolvendo a nosa actividade profesional á vez que a docencia permítenos estar actualizados e saber as necesidades reais en obra.

Desde o teu punto de vista, máis enfocado á topografía, cales son os principais retos aos que se ten que enfrontar un alumno formado neste curso cando entre a formar parte dun proxecto?

Dependerá moito cara a onde cada alumno quéirao enfocar…obra, redacción de proxectos, Gis, modelado 3D… aínda que o máis importante será conseguir estar actualizados e atentos ás novas ferramentas dispoñibles.

Participaches en grandes proxectos de obra pública, en estradas e ferrocarrís, tanto en España como no estranxeiro. Cal é a experiencia da que gardas un mellor recordo?

Todos os proxectos supoñen un reto persoal, e máis cando se trata de grandes infraestruturas de recoñecemento público como a entrada do AVE a Galicia na que actualmente me atopo. Pero no seu momento a execución do Viaduto do Ulla foi un reto importante xa que se trata do viaduto de celosía mixta co record de lonxitude de van ata o momento. Isto unido a que a execución que se realizaba sobre a ría (traballos con remolcadores e plataformas flotantes, pantaláns e illas artificiais) supuxo que a metodoloxía de traballo fose complexa e innovadora.

Aconsellarías aos teus alumnos a posibilidade de formar parte de proxectos fóra de España?

Por suposto, cando participas nun proxecto no estranxeiro permíteche coñecer outras dinámicas de traballo e adquirir novos coñecementos tanto en normativa, execución, xestión de equipos de traballo, etc.

Por que recomendarías a un reclutador incorporar un alumno formado en Estudos Rafer?

Porque son alumnos que saen moi ben formados, con coñecementos nas aplicacións informáticas máis potentes e actuais do mercado e cun enfoque moi real das necesidades da obra civil.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.