Nome e apelidos: Ruth Álvarez Herranz

Formación: Diplomada en Educación Social pola Universidade Complutense de Madrid, Técnica Superior en Animación Sociocultural con formación complementaria en docencia e experta en intervención con persoas migrantes e refuxiadas.

Actividade profesional: Actualmente, dedícome a impartir cursos relacionados con actividades socioculturais, de lecer e tempo libre, a traballar con persoas migrantes e refuxiadas e a seguir formándome para perfeccionarme na miña profesión docente e educadora.

Que formación impartes en Estudios Rafer? Imparto o certificado de profesionalidade SSCB0109 Dinamización Comunitaria.

Cando e como se produce a túa chegada ao equipo de Rafer? A miña chegada a Rafer prodúcese dunha maneira case máxica. Fai menos dun ano, cando sentín a necesidade de dedicarme profesionalmente á docencia, chamei a Estudios Rafer onde participei no ano 2014 o curso de Introdución á metodoloxía Didáctica cunha excelente profesora e preguntei sobre a posibilidade de exercer como docente no curso de Dinamización Comunitaria. Nese mesmo momento, Leticia, que desde o principio transmitiume moita confianza e profesionalidade, convidoume a pasar pola oficina para coñecerme e ao pouco tempo chamáronme para impartir o curso de dinamización Comunitaria.
E como definirías a túa experiencia ata o de agora? A experiencia está a ser apaixonante en varias dimensións. A persoal, porque impartir un curso tan profundo e interesante está a incentivarme a perfeccionarme como profesional día a día, a buscar novos métodos e maneiras de motivar aos meus alumnos e alumnas e a seguir investigando no profundo campo da intervención social e participación comunitaria. E a dimensión laboral, porque traballar nun equipo de profesionais dedicados e comprometidos co ensino motivo para facelo o mellor posible pola calidade do servizo e o beneficio dos/ as alumnos e alumnas.

Por que recomendarías Estudios Rafer a alguén que busque formarse para atopar novas oportunidades laborais? Recomendaría estudios Rafer porque os cursos están dirixidos a cubrir as necesidades reais do mercado laborar e a sacar o mellor de cada alumno e alumna no desempeño das funcións propias dos cursos impartidos. Ao mesmo tempo, ofrece a posibilidade real de incorporación ao mercado laboral a través dun servizo personalizado de orientación laboral en coordinación cos docentes, que coñecen as capacidades e intereses de cada un/a de os seus alumnos/ as, dando unha visión integral do perfil profesional de cada unha das persoas que se forman con eles/ as.

Que motivos lle darías para que se animase a apuntarse ao curso de Dinamización Comunitaria? O curso serviralle para investigar e aprender novas maneiras de relacionarse e a posibilidade de desenvolverse profesionalmente nun traballo directo coas persoas, creando comunidade. O ser humano é un ser social, que desenvolve plenamente as súas habilidades compartindo, interactuando, xogando, rindo, chorando e sentindo en comunidade. A sociedade da que formamos parte, consciente ou inconscientemente, constrúese cos valores, actitudes e comportamentos das persoas que a compoñen, e aí, desde a importancia do noso papel como actores sociais vivos da comunidade, é desde onde se parte na formación de Dinamización Comunitaria. Da mesma maneira que podo transformar a miña comunidade, podo axudar a que outras comunidades transfórmense e dean respostas ás súas necesidades. Hai moitas maneiras de acompañar no proceso de transformación, pero para que este teña efectos duradeiros e satisfaga a toda a comunidade débese ter en consideración varios aspectos e traballar cunha metodoloxía determinada. E para aprender non hai mellor maneira que facer, polo que o curso ten unha metodoloxía práctica, reflexiva, participativa, de grupo e de traballo persoal. O obxectivo do curso é formar a profesionais resolutivos, capaces de traballar en equipo e que poidan desenvolverse nunha comunidade, poñéndoa en valor para que ela mesma dea resposta ás súas propias necesidades. Ademais, a aparición do COVID-19, pon de manifesto a necesidade de novas maneiras de relación, novos vínculos en e coa comunidade, os veciños, a familia e sobre todo, a necesidade de fomentar valores éticos que axuden a manter un mundo sustentable e máis humano e nese labor, a dinamización comunitaria pode ser de gran axuda.

Que saídas profesionais ábrenselle aos alumnos e alumnas ao acabar o curso? Ao acabar o curso de Dinamización Comunitaria o/o alumno/para pode desempeñar funcións de animador/a sociocultural, axente de desenvolvemento local, técnico/a comunitario/a, dinamizador/a comunitario/a ou xestor/a de Asociacións. O campo onde poder exercer a dinamización comunitaria é tan amplo que convido os meus alumnos/ as a buscar dentro dos seus propios intereses, as necesidades que ten a sociedade e desenvolver proxectos que poden ser financiados por entidades tanto públicas como privadas.

Como son os teus alumnos, con que inquietudes chegan ao comezo dos cursos? O desenvolvemento é moi diferente ás expectativas que teñen ao principio? O perfil dos meus alumnos é moi variado, pero con moitos aspectos en común. Case todos chegan con moitas dúbidas… algúns, con moita curiosidade, algúns/ as escépticos outros obrigados… algúns con formación relacionada co curso e outros sen coñecementos previos no campo das ciencias sociais…pero todos/ as conseguen motivarse para aprender e dar o mellor deles…porque neles ven os resultados da implicación no mesmo. É importante visualizar o tipo de dinamizador/a comunitario/a que pode chegar a ser a persoa para poder desenvolver nel/ela habilidades persoais que lle axuden a conseguir a súa meta profesional. É importante empoderar ás persoas se queremos que sexan capaces de empoderar a unha comunidade. Poida que soe demasiado persoal…porque o é. A motivación e a metodoloxía van unidas da man. Como dicía Arquímedes, “dádeme un punto de apoio e moverei ao mundo”. O mesmo pasa cos alumnos, se están motivados/ as, transformaranse e poderán transformar. O desenvolvemento do curso adoita ser diferente ás expectativas porque segundo vas implicándoche no curso, transfórmasche persoalmente e desenvolves habilidades que che motivan para seguir aprendendo.

Cales dirías que son as competencias que fortalecen durante a formación e que lles fai diferenciais aos teus alumnos á hora de incorporarse a unha empresa? As competencias que pon en valor aos meus alumnos/ as son o traballo en equipo, as habilidades sociais, unha visión comprometida e valores éticos que dirixan as súas accións para un beneficio da comunidade, en comunidade e unha visión humanista do ser humano.

Aínda que na formación trabállense diferentes aspectos organizativos, existen competencias como a empatía ou a creatividade que non son tan sinxelas de traballar cun simple temario. Como desenvolves esas aptitudes coas túas alumnas e alumnos? Son conceptos moi importantes na formación do dinamizador/a comunitario/a porque a través da empatía poderemos chegar emocionalmente á xente coa que traballemos, seremos capaces de transmitirlles confianza e seremos capaces de sacar todo o potencial da comunidade e se sendo creatiivos, poderemos desenvolver a nosa capacidade de resolver conflitos e dar resposta ás situacións cotiás de maneira autónoma, polo que, desde o primeiro momento da formación do grupo trabállase transversalmente os conceptos máis importantes e a través de dinámicas de grupo, na aula para aproveitar máis o impacto emocional da aprendizaxe dos contidos teóricos.

Traballaches con mozos, con maiores…en definitiva con perfís moi distintos en que cambia traballar cuns ou con outros?
Cada colectivo é un mundo, pero todos teñen en común que con canto máis respecto e calidade humana son tratadas as persoas, máis satisfaccións persoais e máis eficientemente alcánzanse os obxectivos expostos. Os maiores son tremendamente sabios e moitos están a pasar por unha etapa similar na que cada un/para debe asumir a súa identidade, moitas perdas e debemos traballar con eles/ as para aumentar a súa sensación de benestar, ofrecéndolles os apoios necesarios e elevar a súa autonomía e autoestima e os/ as novos ou adolescentes están nunha etapa máis vital, de procura de identidade persoal e social onde tamén hai que ofrecer apoios pero estes son diferentes aos que se lles ofrece ás persoas maiores porque os obxectivos non son os mesmos e as actividades que lles gustan tampouco. As redes persoais, sociais, os recursos comunitarios, os intereses e preferencias non son as mesmas. O traballo con persoas esixe unha metodoloxía respectuosa, na que a persoa sexa o centro da intervención e onde todos os profesionais implicados na súa atención traballen en beneficio da persoa tendo como vela os intereses e preferencias da mesma.

Imaxínate hai uns anos, cando te plantexabas o teu futuro profesional. Houbéseche gustado ter á túa disposición un curso así? Por suposto que si. Encantoume que se me brindasen as ferramentas máis útiles da carreira de Educación Social, do ciclo superior de formación profesional de Animación Sociocultural, e os cursos de formación complementaria como risoterapia, musicoterapia e habilidades sociais e aprendelas a través da práctica nun curso gratuíto de formación para desempregados.

Por que recomendarías a un reclutador incorporar un alumno formado en Estudios Rafer?  Rafer ten unha gran traxectoria como centro de formación, coñecen as necesidades do mercado laboral e ofrecen aos seus alumnos/ as as ferramentas necesarias para unha inserción laboral real. Desde esta perspectiva tamén se imparte a formación, o que provoca unha excelente actitude e motivación cara ao traballo para desempeñar as funcións propias do curso no que se formou ao alumno/a.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.