Nome e Apelidos: Patricia Sánchez Pardo

Actividade Profesional: Actualmente dedico a maior parte do meu tempo á formación. Cando non é directamente impartindo, como docente, sigo formándome, documentándome, ou elaboro contidos para os meus cursos. Tamén asesoro e implemento estratexias de márketing en empresas.

Que formación impartes en Estudios Rafer? Imparto os certificados de profesionalidade COMM0112 Xestión de Marketing e Comunicación e COMM0110 Marketing e Compravenda Internacional. Tamén impartín o módulo de Inglés para a Loxística e o Transporte.

Cando e como se produce a túa chegada ao equipo de Rafer? En 2018, ao reincorporarme da baixa de maternidade da miña primeira filla, buscaba unha oferta laboral que me permitise conciliar. Apliquei a un anuncio publicado por Rafer en Galejobs, e na primeira entrevista coa responsable de formación, Leticia, sentín rapidamente que era con eles con quen quería traballar. Despois de varios cursos xuntos, estou moi contenta de tomar esa decisión.

E como definirías a túa experiencia ata o de agora? A experiencia foi estupenda. Rafer componse dun gran equipo de profesionais e todos remamos na mesma dirección por ofrecer o mellor servizo posible aos alumnos.

Por que recomendarías Estudios Rafer a alguén que busque formarse para atopar novas oportunidades laborais? Porque as titulacións que se imparten neste centro atenden ás necesidades reais do mercado. Trabállase por mellorar a empregabilidade dos alumnos, non só ofrecendo formación senón axudándoos a atopar o lugar no que mellor poidan encaixar para unha posible contratación durante as prácticas, guíanlles e asesoran en como enfrontarse a unha entrevista de traballo, como demostrar as súas habilidades… É un plus que non se adoita dar con frecuencia e que nace do seu compromiso polos alumnos.

Que motivos lle darías para que se animase a apuntarse ao curso de Xestión de Márketing e Comunicación? Se antes xa era un tema de actualidade, a crise pola Covid-19 deixou claro que dixitalizarse e traballar o mercado online é mandatorio para calquera tipo de empresa. Pero para facelo correctamente é necesario coñecer ben o medio dixital, as ferramentas para posicionar e xestionar unha marca, a creación de contidos, o deseño de campañas por obxectivos e a medición dos resultados dese investimento. Este curso permite adquirir os coñecementos e experiencia necesarios para empezar a traballar neste sector.

Que saídas profesionais ábrenselle aos alumnos e alumnas ao acabar o curso? Os alumnos adquiren unha capacitación profesional que, podendo aplicarse tanto por conta allea como para animarse a emprender un proxecto propio. Comprende os departamentos de márketing (social media, envío de newsletter, anuncios, xestión de comunidades online, márketing con influencers), gabinetes de prensa e comunicación de calquera empresa ou organización, axencias de publicidade ou márketing, relacións públicas, e organización de eventos de ámbito público e privado.

Como son os teus alumnos, con que inquietudes chegan ao comezo dos cursos? O desenvolvemento é moi diferente ás expectativas que teñen ao principio? Os cursos que imparto son de nivel 3, así que os meus alumnos adoitan ter formación na rama de administración, empresariais, ou mesmo en vendas ou márketing, aínda que non é excluínte. Como son cursos dirixidos a desempregados hai que ter moi en conta o factor motivacional á hora de impartir o curso, pois algúns poden ser parados de alta duración e ao principio cústalles crer que son capaces de adestrar habilidades novas, ou se mostran uns pouco escépticos. O mundo do márketing engloba moitas habilidades e todo o mundo ten cabida nel. Preocúpome por coñecer as capacidades e traxectoria de cada un de forma individual e a partir de aí axudarlles a construír o perfil profesional no que mellor poidan aproveitar o seu potencial e gozar desta profesión. Hai quen ten unha gran capacidade analítica, ou se lle dá moi ben escribir, quen goza na investigación de mercados ou comunicando en redes sociais. Satisfaime dicir que deseguido descobren as posibilidades que este mundo pódelles ofrecer e o desenvolvemento do curso é moi positivo.

Cales dirías que son as competencias que fortalecen durante a formación e que lles fai diferenciais aos teus alumnos á hora de incorporarse a unha empresa? O obxectivo final co que chegan os alumnos adoita ser o mesmo: atopar un traballo. A mellor ocasión para enfrontarse de novo ao mundo laboral é durante as prácticas, que me gusta interpretar como unha oportunidade para demostrar de que son capaces máis xusta e extensa que unha entrevista de traballo ao fuso. Así pois, a miña formulación como docente non só é achegarlles os coñecementos teóricos que necesitan para superar os módulos, senón enfrontarlles a casos prácticos reais similares aos que terán que resolver cando estean a traballar. Desta maneira, cando finaliza o curso están capacitados para desempeñar con éxito unha posición neste sector, porque non será a primeira vez que enfronten un traballo deste tipo, senón que xa levan 8/9 meses traballando de forma similar á que o farían nunha empresa e a máquina chega perfectamente engrasada para funcionar a pleno rendemento na organización á que se incorporan.

Parte da túa traxectoria profesional desenvolvíchela no estranxeiro, como definirías esa experiencia?Aconsellaríaslle aos teus alumnos vivir algo similar? Recoméndolle a todo o mundo que teña a oportunidade de vivir unha experiencia de polo menos un ano no estranxeiro, non importa se es un estudante universitario que vai gozar dunha bolsa Erasmus ou unha persoa de 45 que perdeu o seu emprego ou simplemente quere un cambio. Non importa se ese cambio é un ano sabático e despois queres retomar o punto no que estabas ou cambiar a dirección de toda a túa vida. É unha experiencia que che nutre vital e profesionalmente. Ter a oportunidade de experimentar outras culturas, outra maneira de traballar diferente, de interpretar o proceso de toma de decisións, achega unha perspectiva difícil de atopar doutra maneira. Ao final, sen darnos conta, temos constantemente relación con marcas e empresas doutros países, pero enfrontarse a algo así fai que enfrontes as relacións laborais con esas empresas non desde a túa realidade senón comprendendo a do outro, as súas necesidades e motivación, a súa visión para facer as cousas. Non hai unha maneira mellor ou peor de facer as cousas, existen moitas opcións, e cantas máis coñezas, máis preto estarás de conseguir os teus obxectivos.

Comezaches a túa formación máis orientada ao mundo do turismo e aos poucos fuches orientando a túa traxectoria cara á comunicación e a formación, que che impulsou a tomar ese camiño? Elixín a carreira de Turismo porque xa dominaba inglés e alemán ao terminar a secundaria e tiña moitas saídas laborais. Decidín cursala na Universidade de Salamanca porque entón era a que ofrecía un programa de mobilidade con países de fala xermana, xa que o meu obxectivo era ese. E estando en Bremen asistín convidada por un profesor da carreira a un congreso sobre márketing dixital onde descubrín esta profesión. 2007 foi o ano no que Facebook traduciuse ao alemán, francés e español, así que todo isto estaba a empezar aínda. Fascinoume a democratización da publicidade, que os usuarios fosen quen tiña a decisión de compra, e a revolución e os cambios que se podían sentir e que estaban a facer reformularse as súas estratexias a moitas empresas. O meu seguinte pasou foi realizar un máster neste campo, e desde entón o mundo dixital é a miña contorna. Inicialmente seguín combinando ambas as cousas, pero como freelance, xa non era parte dun departamento nunha gran corporación senón que unicamente eu, e o meu equipo, representabamos ese departamento para moitas Pemes diferentes. A formación era algo que ofrecía entre os meus servizos, porque así o demandaban as empresas, é algo que sempre gocei facendo e co que axudo tanto a emprendedores como empresarios, traballadores e desempregados a seguir crecendo.

Dominas diferentes idiomas, que importancia crees que ten ese aspecto e que lle pode achegar a un profesional o dominio de diferentes linguas? A comunicación é vital no éxito de calquera relación. Saber idiomas é eliminar barreiras e facilitar esa comunicación. Teño titulación en inglés, alemán, galego, portugués, italiano, español para estranxeiros e chinés. Os títulos son importantes para acreditar uns coñecementos cando así se require, para a administración, por exemplo, pero nun traballo nunca foron importantes porque o que se require é demostrar que sabes comunicarche nese idioma, e é niso no que hai que centrarse cando se estuda un idioma, non só no título. Hei de dicir que a miña inquietude pola comunicación tamén me levou a estudar coaching para entender o poder da comunicación non verbal e o liderado, e actualmente estou a estudar un máster en Deseño Gráfico para explorar tamén a linguaxe visual a outro nivel.

Por que recomendarías a un reclutador incorporar un alumno formado en Estudos Rafer? Porque é un centro de formación con máis de 20 de experiencia, líder no sector da formación na provincia de Lugo que ofrece un servizo de calidade, combinado cun novo sistema de orientación e asesoramento laboral personalizado e adaptado ás necesidades de casa persoa que se traduce en alumnos formadas non só a nivel teórico senón enfrontando casos prácticos reais, co nivel de esixencia e calidade que require o tecido empresarial actual.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.