Nome e apelidos: José Carlos Fariñas Ben

Formación: Diplomado Ciencias Empresariais Esp. Informática de Xestión, Licenciado Ciencias Económicas e Empresariais – Sección Empresariais Esp. Xestión Comercial, Técnico Superior en Prevención de Riscos Laborais – Esp. Seguridade no Traballo, Ergonomía e Psicosocioloxía aplicada, e Hixiene Industrial.

Actividade profesional: Docente formación ocupacional e asesor fiscal, contable e laboral.

Que formación impartes en Estudios Rafer? Estou a impartir o certificado de profesionalidade “Actividades administrativas na relación co cliente”

Cando e como se produce a túa chegada ao equipo de Rafer? Incorpórome ao equipo de Rafer en novembro de 2019. A miña chegada a Rafer prodúcese a través do contacto que tiven co centro na titorización de alumnos/ as nas prácticas non laborais doutro certificado de profesionalidade.

E como definirías a túa experiencia ata o de agora? A miña experiencia foi moi boa. Todo o equipo de Rafer está preocupado pola satisfacción tanto dos docentes, como dos alumnos/ as. Non escatiman esforzos en proporcionar o necesario para un perfecto desenvolvemento das actividades formativas.

Por que recomendarías Estudios Rafer a alguén que busque formarse para atopar novas oportunidades laborais? Recomendaríalle Estudios Rafer, porque desde o primeiro momento preocúpanse pola experiencia e expectativas laborais dos alumnos/ as, buscando a formación que mellor se adapta ás súas capacidades e desexos.

Que motivos lle darías para que se animase a apuntarse ao curso de Actividades administrativas na relación co cliente? É un curso moi útil para aprender as técnicas comerciais, en todos aqueles postos que requiren un trato co cliente. Na maioría dos postos de traballo relacionados con tarefas administrativas necesítase tratar con clientes.

Ademais, o curso axuda a comprender as tarefas administrativas básicas do proceso comercial e a implicación dos impostos máis habituais no devandito proceso.

Que saídas profesionais ábrenselle aos alumnos e alumnas ao acabar o curso? As saídas profesionais deste certificado son postos en servizos de atención ao cliente, así como postos de auxiliares administrativos de apoio, realizando tarefas básicas como facturación e introdución de datos en programas de xestión comercial.

Como son os teus alumnos, con que inquietudes chegan ao comezo dos cursos? O desenvolvemento é moi diferente ás expectativas que teñen ao principio? Na súa maioría son alumnos/ as que non teñen experiencia en tarefas administrativas, proceden de postos de traballo moi dispares.

Teñen interese no curso, porque queren progresar laboralmente e acceder a postos de traballo mellores.

Adoitan empezar un pouco asustados/ as polo descoñecemento das materias, pero ao longo do curso, segundo progresan, van collendo confianza e sentíndose máis cómodos cos contidos do curso.

Cales dirías que son as competencias que fortalecen durante a formación e que lles fai diferenciais aos teus alumnos á hora de incorporarse a unha empresa? A formación que reciben é principalmente práctica. Son prácticas tal e como as terían que realizar nunha empresa, non segundo explícanse en manuais.

Isto fai que á hora de chegar a unha empresa lévelles menos tempo adaptarse ao posto.

Imaxínate hai uns anos, cando te plantexabas o teu futuro profesional. Houbéseche gustado ter á túa disposición un curso así? Moito. Por desgraza, naquela época toda a formación que recibiamos era moi teórica e os exercicios prácticos que realizabamos non tiñan nada que ver coa realidade dos postos de traballo.

Aínda que a túa formación universitaria ten que ver coa administración, practicamente compaxinaches esta actividade coa docencia desde o inicio da túa traxectoria profesional Que é o que máis che apaixona de cada unha delas? Da parte administrativa o que máis me apaixona, é o poder utilizar a parte práctica da miña formación.

Mentres que na docencia apaixóname o poder guiar a persoas que están interesadas en traballar como administrativo. Axudarlles a comprender e realizar dunha forma adecuada as tarefas que teñan que realizar no posto de traballo.

En dúas décadas na docencia seguro que viches moitos cambios na metodoloxía e en como evolucionan as formacións cales deses cambios son para ti os máis destacados? Un dos cambios máis destacados é a aprobación dos certificados de profesionalidade. Desde a súa aprobación, os alumnos/ as desenvolven prácticas non laborais en empresas, relacionadas co contido do curso.

Esta formación práctica en empresas, cando eu empecei non a había. Os cursos só tiñan a parte de formación na aula.

Outro dos cambios máis importantes é que agora, practicamente en todos os cursos utilízanse ordenadores ou dispositivos multimedia, o que facilita o desenvolvemento das accións formativas. Antes a maior parte da formación era a través da tradicional lousa, o papel e o retroproyector.

Traballaches tamén con fundacións como COGAMI que buscan a inclusión de persoas con discapacidade en todos os ámbitos. Como de enriquecedoras foron esas experiencias e que se sinte ao colaborar na formación desas persoas? É algo moi gratificante. O traballar con eles, faiche ver as cousas de forma moi distinta, enriquecen a túa vida.

A maioría das persoas teñen unha imaxe dunha persoa con discapacidade que non se parece en nada á realidade. (Stephen Hawking tiña discapacidade e é un dos físicos máis premiados e valorados)

Son persoas con moitas ganas de aprender, que simplemente necesitan unha axuda adicional ou unha adaptación dos equipos.

Por que recomendarías a un reclutador incorporar un alumno formado en Estudios Rafer? Recomendaríao porque a formación que reciben é eminentemente práctica, e porque todo o equipo de Estudos Rafer traballa cos alumnos/ as sobre o seu currículo e as súas motivacións para ofrecer a aqueles alumnos/ as máis adecuados aos postos de traballo requiridos.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.